Kinepraktijk Lavers - De Bie
Praktisch

Hoe verloopt een behandelreeks ?

MAAK TELEFONISCH  EEN AFSPRAAK

EERSTE CONSULTATIE

De ervaring leert dat afspraken best enkel telefonisch worden gemaakt.  Een kort gesprek laat toe uw en onze agenda optimaal op elkaar af te stemmen.  Graag even geduld als u ons telefoneert ... ons vast nummer schakelt door en vaak zijn onze handen niet onmiddellijk vrij ... Weinig tijd ? Gebruik onze contactpagina, wij bellen u graag zelf terug op het nummer dat u achterlaat.

In de regel komt u bij ons terecht nadat u werd doorverwezen door een arts die u een voorschrift schreef.  Breng op onze eerste afspraak zeker dat originele voorschrift mee, alsook uw identiteitskaart en een "klever" van uw mutualiteit. 


Als u beschikt over vroegere verslagen en/of medisch beeldmateriaal omtrent uw probleem, lezen we die ook graag. 


Kreeg u reeds eerder dit kalenderjaar kinesitherapeutisch zorg van een collega (bvb. voor een ander probleem) ? Als u dit mededeelt op het eerste consult kunnen we u veel administratieve problemen met uw mutualiteit besparen ; vergeet niet dat het RIZIV in de regel slechts een aantal kinesitherapeutische prestaties per kalenderjaar vergoedt.


Na het inbrengen van al deze gegevens in het elektronisch dossier, gaan we aan de slag.  We beluisteren uw klachten, doen eventueel enkele onderzoeken en gaan op zoek naar een realistisch en efficiënt behandelplan.  Dit plan wordt steeds bijgesteld in functie van uw evolutie.

VOLGENDE CONSULTATIES

BETALINGEN

NADIEN

We behandelen u liefst in onze praktijk waar we dit in goede omstandigheden kunnen doen ; laat uw gezondheid dit echter niet toe, komen wij ook bij u aan huis.  Om onszelf verkeersellende en tijdverlies te besparen plannen we onze huisbezoeken in de regel enkel 's namiddags in.


Wanneer u verhinderd bent om op de afgesproken consultatie aanwezig te zijn, kan u zonder kosten uw afspraak annuleren indien u dit 24 uur op voorhand doet.  

Wij verlenen in de eerste plaats gezondheidszorgen en proberen dus onze administratieve lasten te minimaliseren.  In de regel bezorgen wij u daarom pas op het einde van een behandelreeks (meestal na 9 à 10 beurten) onze ereloonstaat, samen met een getuigschrift waarmee u dan terugbetaling van uw mutualiteit of verzekering kan bekomen.


Betalen kan bij ons bij voorkeur via Bancontact, Payconiq of overschrijving (het juiste rekeningnummer staat op onze ereloonstaat), uitzonderlijk in contanten.  


Zijn het voor u financieel moeilijke tijden ? Ga met ons in gesprek en samen kijken we wat voor u de beste oplossing is.  Desnoods rekenen we af na elke beurt of onderzoeken we of een derdebetalersregeling mogelijk is.

Uw medische en administratieve gegevens blijven veilig bewaard in ons (digitaal) archief en kunnen vanaf dan enkel om wettelijke redenen (bvb. riziv-controles) door daartoe bevoegde instanties nog geconsulteerd worden.  U beschikt evident steeds over het recht om te weten welke gegevens wij over u hebben, om die te verbeteren of om de verwijdering of verbetering ervan te verzoeken.  Neem daartoe bij voorkeur schriftelijk contact met ons op (zie hierover ook onze algemene voorwaarden) .  Onder geen beding delen wij uw gegevens - die vallen onder ons beroepsgeheim - met onbevoegde derden.  Zodra de wettelijke bewaartermijnen verstreken zijn, mogen wij uw gegevens vernietigen.